Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Games » Battlefield 3

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ik weet ni wat het is...
 Post Posted: 09 Sep 2012 01:25 
Private
Private

... maar wa'k de laatste (pakweg) maand meemaak heb ik nog nooit in m'n 'gamecarière' gehad.
Ik heb er geen moeite mee om te zeggen da'k er qua skills in BF3 NIET met kop en schouders bovenuit steek. En met af en toe es een matchke of avondje minder heb ik ook geen moeite, zelfs ni als er da een paar na mekaar zijn. Ik kan ook moeilijk aannemen dat er de laatste maand plots een pak meer gecheat wordt dan den tijd daarvoor. En dat andere spelers in't spel rapper dan mij vooruitgang boeken, wil ik gerust aannemen. Ik wil zelfs aannemen dat ik stagneer.

Mor het gebeurt nu zo plots. Allez ja, sinds de afgelopen 4 à 5 weken heb ik er in dees spel de grootste moeite mee om te kunne volgen. Ni dat da gaandeweg is opgekomen maar daar waar ik voordien op een KDR niveau van ongeveer 1.2 zat, ben ik nu al blij da'k een game kan eindigen met net 1 of 2 kills meer dan da'k zelf afgeknald ben.
Daarnet ook weer een paar uurkes gespeeld en het was weer één en al frustratie. Knal ik ene af, dan kan ik er donder op zeggen dat er nen 3de mij nagenoeg direkt afknalt. Het begint zo erg te worre da'k bij elke kill die ik haal mezelf direkt afvraag vanuit welke kant ik direkt zelf afgeknald zal worre. Ah ja en dieje volgende zelf afknallen kan ik vergeten. Daar waar ik vroeger met zowat alle wapens die ik regelmatig gebruik meestal wel een half magazijn overhield voor nen eventuele volger, heb ik nu meestal al nagenoeg een heel nodig voor één slachtoffer. Dus al ben ik ni aan't herladen, ik kan het vergeten.
Pas op en dan nog heh. Zelfs één slachtoffer maken kost me vaak al veel moeite. OK, ik kan aannemen dat mijnen aim ni altijd den beste is. Maar tegenwoordig heb ik zelfs al m'n twijfels om iemand in de rug te schieten. Iemand zei laatst op TS dat'm precies met losse flodders schoot, awel ik heb da idee al ettelijke weken. Iemand tegenkomen waarop een schietpartij volgt verlies ik in 90% van de gevallen. Ik zag daarnet zelfs gevallen waarop ik nog met ne shotgun schoot die mij neerleggen en die zelf amper wa van hunnen health kwijt waren. Gasten die voor mij staan en ik op begin te schieten draaien zich nog om en leggen mij neer! Ik zie soms zelfs als ik op ene knal da'k hem raak en halverwege menne lader blijkt da'k ze nimeer raak. Terwijl dat ze gewoon blijve zitten terwijl ik op ze schiet. Eens een salvo lossen in ne gang waarvan ik weet dat er een stuk of 3 in lopen en denken da'k er wel ene en mischien zelfs 2 zal meepakken? No way tegenwoordig. Maar ik ben haast gegarandeerd de pineut.

En da laatste maakt het dan pas echt frustrerend. Geen probleem als een ander eens wa sjans heeft zenne, mor terwijl ik amper nog iets lijkk te raken de laatsten tijd, blijkt da voor ander spelers tegenover mij precies omgekeerd het geval te zijn. Er hoeft precies mor naar mij gekeken te worre en ik ben al den helft van mennen health kwijt. Zelfs met handguns. daar waar ik vroeger eens sporadisch met nen handgun werd afgemaakt, is da nu in bijna elk matchke wel eens het geval. Zelfs als ik er met nen M16A3 of zo op vlam. Loop ik ergens met wa teamgenoten rond en er wordt op ons geschoten? Wel, ik zal het eerste slachtoffer zijn... Soit, die indruk heb ik toch. Ik begin soms zelfs den indruk te hebben da'k afgeschoten wor door kogels die eigenlijk voor een ander bedoeld waren. Alsof ik een magneet draag die lood aantrekt...

Ondertusse zie ik gasten rondlopen die map na map KDR's van 4 of 5 halen of zo. Toestanden van pakweg 40 kills en ne keer of 7, 8 of zo zelf dood. Terwijl op de CQ-maps ik ongeveer in +/- 20 à 25% van de gevallen zelf afgeschoten wor zonder da'k er iets aan had kunne doen. Ik denk dan aan in de rug afgeknald worre, voor ene zijne neus spawnen, ene die in mijne rug spawnt of vanuit een totaal andere positie afgeknald worre terwijl ik met anderen in een vuurgevecht zit.

Afin, op de standaard maps en de B2K maps kan ik diejen toestand nog enigzins kompensere door het tactischere. Mor Close Quarters begint me stilaan de nikkel uit te hange. Het is ook vooral in CQ da'k dees ervaar. Keer op keer denk ik da'k wel es ne keer een goei matchkes zal spelen mor keer op keer zit ik mij op te draaien. Ik weet ni aan wat het kan liggen. PC is nog steeds dezelfde, kan het zijn da mijnen ISP het wa laat afweten en da'k lag heb zonder het zelf te beseffen?

Profile  

Post subject: Re: Ik weet ni wat het is...
 Post Posted: 09 Sep 2012 13:55 
First Lieutenant
First Lieutenant

Ik had de eerste maanden van bf3 daar ook serieuze probs mee en heb pc geupgrade en het probleem was weg :)

Nochtans als ik speelde had ik ni den indruk dat men pc probs had maar had blijkbaar toch ni de nodige performance om deftige rondes te spelen.

Het is frustrerend ik weet het , heb zelf ook zo gedacht zoals jij hier beschrijft en de fun is er dan volledig uit he :roll:

Nu alles terug io en k/d enzo blijft stijgen dus de fun is terug bij mij :lol:

Profile  

Post Posted: 10 Sep 2012 16:55 
Private
Private

Ja Wolv, maar ik heb op dezelfde PC tot voor dit is beginne voorvallen een stuk beter gespeeld. Ni da'k altijd toprondes had mor er stak er regelmatig wel eens enen uit met dubbel of zelfs meer kills dan deaths. Den Hawk zal zich de enkele deathmatchkes nog wel herinneren die we es op een avondje speelden waarbij da'k makkelijk KDR's van 2 of zelfs 3 haalde. En ook in CQ haalde ik regelmatig zulke scores. Met nen MP7 maakte ik met de regelmaat van de klok 2 tegenstanders direkt na mekaar af.

Nu lijkt het alsof ik van zulke toestanden enkel nog kan dromen en da is ni gaandeweg zo geëvolueerd maar op hoop en al 1 à 2 weken tijd. Maar ik speel nog op krak dezelfde PC met dezelfde instellingen. Ondertussen is'm ook eens opnieuw geïnstalleerd geweest omda'k een SSD geïnstalleerd heb mor het resultaat is nog juist hetzelfde.

Ondertusse ook es een paar filmkes van andere spelers bekeken in de hoop een betere speelwijze te kunnen ontdekken. Maar als ik die zie, komt automatisch de bedenking op dat als ik zo zou spelen zoals die gasten, mijne KDR nog een stuk lager zou komen te liggen. Allez ja, die lopen vrolijk op andere spelers in en knallen ze omver nog voor ze kunnen omzien en vangen de volgende direkt al op. En zo is't nen tijd bij mij ook vaak gegaan.
Als ik dat nu doe, dan knal ik m'n magazijn zo goed als leeg op den eerste in de hoop dat hij omligt en ni teveel lood in mij gevlamd heeft. In 50% van de gevallen delf ik dan nog echter het onderspit, 75% zelfs als hij mij tegelijkertijd ziet en op mij begint te schieten. En als da ni het geval is, dan legt ne maat van hem mij nagenoeg onmiddelijk wel om omda'k nagenoeg genen health meer heb en geen kogels...

Daaraan valt het me trouwens ook op: ammo, of eerder het gebrek er aan. De keren da'k vroeger zonder kogels viel waren eerder zelden. Nu gebeurt da bijna elke ronde wel ne keer. Enkele keren zijn zelfs geen uitzondering. En dan heb ik er mischien 1 of 2 afgeschoten (want 3 in één leven is een utopie geworre, densoods wor ik wel door verdwaalde kogels gefragd...)

Profile  

Post Posted: 10 Sep 2012 17:11 
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Ik snap soms bf3 ook niet. De ene keer vallen ze omver gelijk dat het niks is en de andere keer schiet ge met losse flodders.

Wat ik in cq wel rap doorhad was keep on movin. Stil staan vogel voor de kat, want op de meeste mappen kan je bijna elke vlag zien, behalve 925.

Heb soms ook wel last van delays, maar effe disconnecten en is normaal gedaan. Zal wel aan pcke liegen. 2 patchen terug had ik daar wel meer last van.

En kdr meestal het team doe veel, hopelijk veel medichoeren (Speedy en Spheerke).

Profile  

Post Posted: 13 Sep 2012 23:30 
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Kan het nie zijn da je gewoon wat in een mindere periode zit, Dose? En dat het zich allemaal wat in je koppeke afspeelt? :D

Ik heb ook regelmatig van die momenten zenne, da'k geen hol raak en dat ik iedere kogel "aantrek". Vroeger maakte ik mij daar druk in, maar tegenwoordig nie zo echt nie meer, ook al omdat ik tegenwoordig veel minder tijd heb om te gamen dan vroeger. Wat ik wel probeer, is mijn KD-ratio in evenwicht te houden. Daar tracht ik een erezaak van te maken, wat ook nie wilt zeggen dat da iedere keer lukt, integendeel.
Als ik lijk een kieken zonder kop begin te rushen, is 't zeker om zeep. Daarom probeer ik een beetje "beredeneerder" te spelen, en wa leper te zijn om zo wat te compenseren wat ik soms te kort kom tegen de gasten die iedere dag 2-3 uren zitten te gamen.

En Close Quarters is zeker geen referentie. Je kan daar goed je reflexen trainen maar als ze beginnen te spawnen in je rug, valt er zeker niets aan te doen. Da's gewoon één grote loterij dadde, en wat mij betreft een redelijke klucht.

Allez, kop op he, man. [smilie=b-heavymetal.gif]

Profile  

Post Posted: 14 Sep 2012 14:26 
Private
Private

Awel ik probeer me er ook wa over te zette met het gedacht dat het mor een spelleke is. En da is het ook maar mor wel met de bedoeling om plezant te zijn. En die KDR is bij mij ook iets wat ik boven de 1 wil houden en wat de funfactor wa mee bepaalt. Ni dat die doorslaggevend is, als ik op een deftige manier afgeschoten wordt heb ik daar weinig problemen mee. Volgende keer beter m'n best doen denk ik dan mor.

Mor als ge dan eens nen deftige KDR hebt in ne ronde waarbij ge ne kill of 5 zijt uitgelopen op uw deaths en ge wordt dan telkens 4, 5 keer op rij op de meest onwaarschijnlijke manieren gefragd zoals door ne shotgun met 1 schot vanop 50m of grotere afstand, ne sniper die haast aan den andere kant van de map zit of elk duel met ne speler die ge tegen het lijf loopt verliest, een paar keer achter mekaar in de rug geraakt wordt... waardoor ge wéér maar eens alle moeite van de wereld moet doen om toch minstens ne positieve KDR te houden omdat ge zelf amper iets lijkt te raken, dan geraakt de fun er af.

En moest da nu eens af en toe voorvallen dan zou'k er niks mee inzitten. Maar het valt tegenwoordig praktisch iedere keer voor. Allez daarnet nog op Donya Fortress: ik heb menne granaatwerper geselecteerd en zie 3 man van een trapke komen die mij nog ni gezien hebben (of toch al ni als eersten beginnen te schieten). Ik knal er een granaat op (die op diejen trap tussen die gasten ontploft) en begin m'n magazijn erop leeg te schieten. Ge moet ni denken dat ik er enen had... Hoe vaak vergelijkbare situaties tegenwoordig bij mij meer voorvallen is opmerkelijk.

Ik probeer ook iets leper, wa voorzichtiger te spelen in de hoop dat het wa beter gaat. Wa meer wachten op teammates ipv ergens alleen op af te lopen, iets meer nadenken ipv gewoon frontaal erop af gaan. Wa meer dekking trachten te zoeken bij het ergens naartoe lopen of in vuurgevechten. Mor ook da lijkt vaak amper te helpe. Het lijkt wel alsof ik een fluo pakske in het spel aan heb en er ne grote pijl boven mij staat te flikkeren.

Ondertusse is mijne KDR die ik bij het uitkome van Premium gereset heb en toen boven de 1.2 stond en daar nen helen tijd rond heeft blijven hangen, vanaf begin augustus gestaag aan't zakken. Moest ik die nu resetten, hij zou zelfs al nimeer boven de 1 staan...

Profile  

Post Posted: 16 Sep 2012 15:05 
Private
Private

Alle hoop is precies toch nog ni verloren.

Gisteren in CQ nog eens een aantal goei rondjes na mekaar gehad. Dno of het aan het lot ligt of aan een paar veranderingen in menne speelstijl die ik geprobeerd heb.
Wat da laatste betreft speelde ik ofwel met ne Saiga met extended mag ofwel met nen M416 in combinatie met nightvision. Zo zie ik de mannekes veel sneller. Ne medkit gebruik ik ook nimeer maar in plaats daarvan pak ik nen M360. Daarmee knal ik eerst een granaat op plaatsen waar ik de kans groot acht nen tegenstander tegen het lijf te gaan lopen alvorens er op af te stormen. Bv in den tunnel bij vlag B op Donya. Op die manier toch een aantal keer gehad dat ze dan al wa minder gezond zijn als ik ze voor de rest zelf nog wa moet afknallen...

Maar zoals al gezegd: ik weet ni 100% of het daar aan ligt. Het viel immers ook op da'k een stuk minder 'rare situaties' had. Mischien da mijnen ISP ook een wa zwakkere periode had en ik afgelopen tijd met wa lag heb gespeeld? I dno... Afwachten wat het voor de komende tijd gaat geve.

Profile  

Post Posted: 19 Sep 2013 19:29 
Sergeant
Sergeant

Zou natuurlijk ook kunnen liggen aan de nieuwe spelers die erbij gekomen zijn door de humble bundle actie. Waarschijnlijk mensen die voor een paar euro nieuwe game gekocht hebben en lekker met low rank iedereen neer knallen.

en is een goeie weg voor cheaters want wie wil er nu een spel kopen voor 50e en dan te gaan cheaten? voor 5e heb je dat natuurlijk veel liever.

verdere tip dat ik kan geven is blijf lekker bij ons :P zolang wij niet dood gaan wordt je gerevived :D maarja anders andere maps doen en mss in voertuigen gaan zitten?

Profile  

Post Posted: 28 Sep 2013 16:26 
Private
Private

Elektric, is de humble bundle niet iets van 2013 :p De post van dose is van 2012 ;)

Profile  

Post Posted: 29 Sep 2013 10:23 
Sergeant
Sergeant

lol er stond bij mij iets van 2013.. WTF.. dood forum?

Profile  

Post Posted: 02 Oct 2013 17:08 
Major
Major

Ja zo goed als dood... battlelog en TS all the way zeker...

Profile  

Post Posted: 03 Oct 2013 10:17 
Major
Major

Spoiler: show
TIETEEEEUUUH
Speedy wrote:
Ja zo goed als dood... battlelog en TS all the way zeker...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Board index » Games » Battlefield 3