Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Public » Software & Hardware

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
 Post Posted: 01 Feb 2007 20:57 
Captain
Captain

Deepke wrote:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Kunt ge zien wat ze u aanraden ;).

M$ site wrote:
Voordat u begint
...
Download de Windows Vista Upgrade Advisor...

BEDANKT! Ya right...

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 Feb 2007 02:05 
Lance Corporal
Lance Corporal

We don't need advise... we need a fully functional pirated Ultimate version :lol:

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 Feb 2007 16:45 
Captain
Captain

hehe :P

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 01 May 2007 11:25 
Lance Corporal
Lance Corporal

Gene Vista voor mij:

- ik vin het veel geld voor een OS dat in feite enkel maar zou moeten dienen om met uwe PC te werken

- systeemeisen liggen IMO wreed hoog. Ni da'k het ni zou kunne draaien maar like I said: een OS dient voor mij enkel om met menne PC te kunne werken en mij toe te laten programma's te draaien. Alle overbodigen brol aan een OS neemt kostbare power in beslag die ik nimeer voor mijn programma's heb.

- 'k heb laatst gelezen dat het al vergeleken wordt met Windows Millenium en Me II genoemd wordt.

- paar maand geleje ben ik wa met Linux gaan experimenteren en dan vooral Ubuntu. Het was wa wennen in't begin, maar ik schrok ervan hoe ver Linux nu gevorderd is (alles werkte hier direkt, enkel wa gekloot met het manueel goe zetten van menne refreshrate) en gebruik het nu voor algemeen dagelijks gebruik. Ik kan er alles mee wat ik ook onder Windows deed: CD's branden, surfen, MSN'en, mailen, Limewire, bitorrent, briefke typen, enz... En da alles allemaal gratis, legaal en zonder spyware, serials, cracks, virussen,... En de software die ik nodig heb (op een enkel programma na) kies ik gewoon uit een lijstje waarna alles vanzelf download en installeert.

- Enige nadeel aan Linux is dat er maar weinig games voor zijn (degene die er wel op draaien, doen da echter wel goed). Voor BF2 boot ik dan maar naar WinXP en die doet z'n werk goe genoeg wat da betreft. Maar als ze morgen een goei spel ook voor Linux uitbrengen, dan is't voorgoed bye bye voor Windows.

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 01 May 2007 23:07 
Captain
Captain

Wohoo, den doos is verkocht aan Linux! Niets aan toe te voegen. Gebruik voor dagdagelijks gebruik ook Ubuntu op desktop. Laptop draait WinXp, aangezien ik die toch maar gebruik om op te gamen :-D

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 May 2007 00:02 
Major
Major

welke versie van ubuntu edde gij?

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 May 2007 00:39 
Major
Major

Ikke heb Vista Ultimate NL 64-bit. Zalig... 8)

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 May 2007 14:41 
Major
Major

ja want das wel leet :)

kzien iejust da er ubuntu 7.0 uit is :)

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 02 May 2007 23:18 
Captain
Captain

ik draai nog de 6.10 maar de 7.04 is normaal uit sinds 19 april. Nog geen tijd gehad om te upgraden.

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 03 May 2007 20:32 
Major
Major

isda live cd of dvd da gij et
want diene nieuwe ga ni op men bakske :(

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 03 May 2007 21:48 
Lance Corporal
Lance Corporal

Bij mij is't nog Ubuntu Dapper Drake (6.04 dacht ik).

In't algemeen wel kontent van mor gistere heb ik er wa te hard in zitten klooien waardoor da'k nu geen games meer aan de praat krijg (CS, DoD, ET). 'k Ben nog aan't twijfelen of ik nu Feisty (de laatste nieuwe dus) eens zou proberen.

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 04 May 2007 00:19 
Lance Corporal
Lance Corporal

And in the end... they all roll back to good old Windows :D

Zeker niet omdat Linux slechter zou zijn dan Windows, maar omdat we nu eenmaal in een Windows desktopwereldje leven. 't Leven is zoveel simpeler met Windows op je desktop.

Niks slecht over linux he. 'k Draai op't werk ne LAMP server, Ubuntu 6.06.1 (LTS). Lange tijd was mijn firewall ne minimal RedHat (iptables to the bone :twisted: ). Ik heb een testserver opgezet voor't werk, ook met Ubuntu en free VMware server op om snel testmachines te kunnen creëren/copiëren... en dat draait allemaal fantastisch... maar voor mijnen desktop --> I stick to Windows 8).

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 04 May 2007 12:50 
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

pogatic wrote:
And in the end... they all roll back to good old Windows :D

Zeker niet omdat Linux slechter zou zijn dan Windows, maar omdat we nu eenmaal in een Windows desktopwereldje leven. 't Leven is zoveel simpeler met Windows op je desktop.

Niks slecht over linux he. 'k Draai op't werk ne LAMP server, Ubuntu 6.06.1 (LTS). Lange tijd was mijn firewall ne minimal RedHat (iptables to the bone :twisted: ). Ik heb een testserver opgezet voor't werk, ook met Ubuntu en free VMware server op om snel testmachines te kunnen creëren/copiëren... en dat draait allemaal fantastisch... maar voor mijnen desktop --> I stick to Windows 8).

roll back to Windows, maar niet vanwege zijn goede en foutloze werking (al heb ik zelf weining klagen.
Spijtig genoeg komt de echte ontploffing van applicaties op Linux maar niet echt op gang. (vooral de games). dus veel keuze heb je niet wil je gamen.

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 06 May 2007 00:53 
Lance Corporal
Lance Corporal

Hehe, 'k ben toch van plan om nog ff door te gaan met Linux zenne.

Tot nu toe is voor mij persoonlijk het enige echte zware nadeel dat games er ni goe op werke. Ofwel werken ze helemaal niet, ofwel moet ge er voor klooien en meestal is't dan nog mor zus en zo. Wine doet zeer hard z'n best en er zijn ook nog een paar commerciële programma's (Cedega, Crossover office) die veel beloven mor dan nog naar't schijnt bijlange geen garantie dat uw spel deftig zal werken.
Games zijn voor mij nu de enige reden waarom Windows hier nog draait.

Mor als ze da nu zouwe oplossen (als is't enkel maar dat BF2 op Linux zou draaien), dan zie ik geen reden meer waarom ik Windows nog nodig heb. Al de rest doe ik al met Linux. De volgende keer dat Windows crasht, zwier ik er enkel nog de benodigdheden op om BF2 te draaien and that's it.
Linux (Ubuntu toch) is haast even simpel als Windows, anders zou ik er ni zo mee bezig zijn. OK, af en toe nog een regeltje typen in een terminal venstertje mor da staat allemaal vaak haarfijn uitgelegd dus da kan iedereen. Toegeven, het is iets moeilijker dan gewoon op 'Setup.exe' te klikken. Anderzijds is veel software juist eenvoudiger te installeren dan in Windows: selecteren wat ge wilt in de pakketlijst, op 'Toepassen' klikken en alles download en installeert zich volledig automatisch: geen gegevens of serials ingeven, geen CD'ke aanraken, gene reboot en ''t is vaak op een minuutje geïnstalleerd. Gratis én legaal en wat ge maar wilt van toepassingen. Laatst kwam ne collega (van wie ik Ubuntu heb gekregen) zelfs af met een programma om schema's van chemische plants te tekenen, ook gewoon zo te downloaden. Ge zoudt zot zijn om dan nog geld aan Visio uit te geven...

In principe is't perfect mogelijk om games uit te brengen die evengoe op Linux draaien zoals op Windows: ze moeten alleen maar willen. UT2004 is daar nog het beste voorbeeld van.
Ik denk dat als veel game fabrikanten ook voor Linux zouden uitgeven, dat Windows een zeer groot deel van z'n marktaandeel kwijt speelt, ten voordele van Linux. Af en toe een regeltje typen zullen velen er dan wel voor lief bij nemen.

Profile  

Post subject:
 Post Posted: 06 May 2007 22:13 
Lance Corporal
Lance Corporal

http://www.youtube.com/watch?v=FVbf9tOG ... ed&search=

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Board index » Public » Software & Hardware